2023. október 15., vasárnap

kiegeszités

fogok reagalni meg mesélni meg,

csak gyorsan:

ez a biztos én szeretném ezt kihozni, ez többx felmerült (a szakemberektől is),

szoval kíméletlenül atgondolva:


nana, hogy szeretném

és igen, benne van, h nem stigmatizál, ill h nem "énhibám",

de ezek elhanyagolhatóak,

mondogatom ill kőkemenyen tartom is, hogy bármi is jön ki, elfogadom, csak legyen megalapozott, 

mert én csak tudni szeretném az uj, elbizonytalanitó infók fényében, hogy akkor igazából mi van

(ez sajnos a valaszaimon is meglátszott, túl szőrszálhasogatóan - magamkritikusan gondolkodtam hangosan, nehogy sikerüljön valami felett torzítóan elsiklani,

és amugy ez pont fordítva sült el sajnos)


mert az egesz onnan indult, hogy szembejöttek az uj informaciók, amik viszont megkérdőjelezik az eddigi képet

tavasszal még én győzködtem a pszi barijaimat, hogy a diagom biztos helyes, mig ők azt mondták, tuti nem vagyok az, vagy max naggggyon enyhén, hogy nem is látszik

aztán itt a blogon is felmerült ez az adhd dolog, plusz elkezdtem belemélyedni a munkám miatt..


ésss ahogy egyre gyanúsabb lett, belépkedtem ugye ezekbe a csopikba...


engem lepett meg a legjobban, hogy 1) az adhd-s mennyire rám igaz dolgokkal van tele, majd méginkább, hogy 2) a másikdiagos meg semennyire kb

(ez időben eltolódva volt, korabban a rendes adhd-s mellett csak az eredeti diagos mémoldalakat nézegettem, nem a rendeset,

mert annyira nem gondoltam azért, hogy az eredeti diagom ne lenne, láttam rá valós esélyt, de azért hajlottam arra is, hogy inkább csak én tudok keveset, és valojában vagy csak az is produkál ilyesmiket, vagy parhuzamosan fut a kettő,

szóval hogy nem is jutott eszembe ezzel is összehasonlitani, csak már igy a vizsgálati megéleseim nyomán, ahol rámhúzottnak éreztem az eredeti diag dolgait)

azt hittem, majd ott is lesz közös megélés, gond, probléma,  ..  és teljesen wtf-nak találom, hogy ennyire nincs

ez amolyan utolsó megerősítője annak,

hogy megéri utánamennem,

de csakis úgy, hogy nem mondom el, hogy miről van papírom, hanem elfogulatlanul nézzenek meg


majd reszletezem, miért

de hogy nem az volt, hogy így hirtelen talaltam egy alternatív, jobban csengő "identitást"


hanem hogy úgymond p.fámleszakad módon állok az új, eddig nem ismert infóimat az eddig tudottak mellé téve, hogy dzsízösz, mennyivel inkább magyarázzák a dolgokat, de most akkor így mi van

ez igy lehetséges?!

és nyilván örülnék, ha azt kapnám vissza, hogy az új infókat a régiekkel összevetve alkotott képem helyes, hogy jól értelmezem a helyzetet, de en ezt nem itélhetem meg 


és nem az a bajom, ha azt mondják, h a régi (a / is) valid,

hanem ha azt szakmaiatlanul teszik, ha nem támasztja alá a sztereotip belemagyarázason kívül semmi

(mint ahogyan az itt most amúgy történt :/)



7 megjegyzés:

  1. ja, lehet, itt pl nem meséltem, hogy a pszi barik győzködtek, hogy tuti nincs eddigi diagom,
    de volt ilyen is (nádja)

    VálaszTörlés
  2. Ijesztő ez a sok agymenés. És az eredeti dg. jellemzője ez a belső diskurzus szinte (hasadásos elme)

    VálaszTörlés
  3. De én azt egyáltalán nem akartam üzenni, hogy új, jobb identitást keresnél, azt gondolom, hogy könnyen lehet, hogy a megérzésed, hogy ez inkább adhd, helyes. (Nem is vagyok szakember, így meredek lenne bármelyik diagnózisra is voksolnom, fogalmam sincs.) Hanem csak hogy az együttérzés fontos, diagnózistól függetlenül. És sajnálom az itteni rossz élményeidet. :(
    Juli

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ezt inkább a vizsgálaton próbálták rámnyomni, hogy én csak nagyon akarom, h ne a stigmatizáló bajom legyen, mert azzal könnyebben azonosulnék
      azért írtam egy ilyen gyorsposztot, mert már ott felmerült, h torzítja a meglátásaimat ez a fajta "vágyvezéreltség"

      Törlés
  4. ez annyira nehéz, amikor pont a túlzott önboncolás és a torzítás elkerülésére alkalmazott (túl)magyarázás sül el fordítva - ezt szerintem sokan tapasztaljuk meg életünkben időnként, csak hát nem mindig ennyire fontos helyzetben... egyébként az eredeti dg. pont olyan, ami korral tud finomodni eleve sokat, pláne, ha sokat dolgozol is magadon, ahogy az itteni infók alapján te folyamatosan teszed. simán lehet, hogy ami igaz volt rád 20-25 évesen (ráadásul, feltételezem, hogy éppen krízisben), az már egyáltalán nem igaz, kvázi kinőtted azt a dg.-t - nem függetlenül a célzott erőfeszítéseidtől. (amúgy azért sem értem, ha szakemberek rugóznak ezen, mert ha ez nem történhetne meg, mármint. a változás, a "kinövés", az egyben azt is jelentené, hogy a terápia felesleges lenne ennél a dg.-nál, ami ugye egyáltalán nem igaz.)
    és még az is jutott eszembe, hogy a kötődési- és coping-nehézségeid az ADHD-dg.-ból is egyértelműen fakadhatnak, ugyanakkor valóban nagyon hasonlóak, így nehezen megkülönböztethetőek az eredeti dg.-os kötődési- és coping-problémáktól. plusz, ugyan ennek a témának én nem vagyok expertje egyáltalán, de arról többször hallottam, hogy itt is gyanítanak egy hasonló átfedést a spektrumban (a felnőttkori ADHD és az eredeti dg. között), mint a bipoláris affektív zavar és a dg. között.
    mindenesetre, kitartás!

    VálaszTörlés
  5. Haho Nadja!
    Hogy vagy azóta, meselsz egy kicsit, ha van kedved?
    (Juli)

    VálaszTörlés