2023. június 24., szombat

kiegészítések az előzőhöz

"nagyon elmaradtam az adminisztrációval, mert én csak a 40 órából arra ténylegesen jutó időben csináltam, és nem kezdtem el kikompenzálni a szabadidőmből - és ezt a legnagyobb tisztelettel, de világosan kommunikáltam is, ugye, amikor nekem jött a főni a nagyfőnit becc-zve - hogy do my best, abban a munkaidőben, amire szerződtek velem."

azt hittem, meséltem, de nem látom... szóval: 

a főnim első nap azzal nyitott, hogy nyugi, ő csak 2 hét után kezd el e-mailezni, hogyha nem küldtem, amit kell.

na, és egyik péntek munkaidő végén búcsúzáskor megkérdezte, hogy hol vannak az új küldendők, hogy állok velük? és én mondtam, hogy hogy állnak. (a lejárósok félkész állapotban voltak kb...) majd hétfő reggel küldött egy mailt a főfőnit is becczve ugyanezekről, hogy hogy állnak, miért nem küldöm, nem küldtem, ajajjajj...

annak tudatában, hogy a hétfői napom erre a fajta feladatra volt fenntartva. (és valóban a nap végéig meg is küldtem, amiket hiányolt.) és annak tudatában, hogy csak másnap telt le az általa emlegetett ominózus 2 hét is, így igazából abban is benne voltam. nomeg ugye azt sem mondta, hogy az e-mailezés nála ezt takarja, de az volt akkor a legkisebb gondom.


na, ezt egy igazi váratlan hátbadöfésnek éltem meg.

annyira kiborultam, hogy arra szavak nincsenek.  nagyon hosszan fogalmaztam a válasz-mailt, hogy vállalható és elég kulturált legyen, és nagyon sokat kivett belőlem, hogy valahogy feldolgozzam a szitut. ráadásul nem hagyta szó nélkül, hogy nem hagytam szó nélkül, szóval több körben borított ki. estig kellett dolgoznom, mert annyi időt elvett ez napközben a konkrét feladatoktól. utána éjjel másfél órát sikerült csak aludni, és az összes álláshirdetést végignéztem, ami létezett. 

akkor amúgy azt hittem, elküldenek (amiért visszajeleztem, hogy mennyi fér bele, vicces, nem?), a mentor is mondta, hogy egy elbeszélgetés kinéz nekem a főfőnivel, amiért le mertem írni (még ha szépen is)... éssss: nem volt semmi.

másnap mindenki úgy csinált, mintha ez meg se történt volna... (wtf.)

én meg küszködem tovább, mert hát maradni kéne mégiscsak, hogy beírható legyen a cv-be, meg tök jó a mentor, tudok tőle tanulni sokat, ... meg a pasi is kikötötte, hogy nincs több felmondás, mielőtt az új munka meg nincs, ő nem tart el egy percet se többet, csinálok, amit akarok akkor... node igazi  munkakereséshez nem volt se agyam, se mentális erőm, csak a meló, a hogyanokon való tipródás meg a túlélés fért bele...


viszont akkor aztán végleg eldöntöttem, hogy tényleg tüntetőleg 40 óra és kész. az ziher, hogy én nem fogom itt nekik ingyé' csinálgatni pluszban a dolgokat...


pláne, hogy mások olyanokat meséltek, hogy egy hét szabiból az első három napot még végigdolgozták otthon, meg hogy időnként betegállományra mennek, hogy kicsit be tudják hozni a lemaradásukat. (how absurd, hogy önként lemondasz a fizetésed x százalékáról random munkanapokon, mert a munkáltatód rosszul szervezi a munkát és ütemezi a feladatokat?! - kb még pénzt is adsz vissza neki hálából, amiért ezzel szivat.) meg viszik haza hétvégére a javítanivalót a főnik is munkaidőn felül, ingyen és bérmentve. (demiért?! tényleg...)

és kb erre épül az egész rendszer. (blöe.)


csak hát basszus, én csak ezen a pályán vagyok új, a munka világában nem, szóval kicsit végig volt bennem egy ilyen "nekem ne". sokmindent láttam én már, és vannak (ezekszerint) határaim is. és az, amit itt be kellett volna vállalni, az szerintem nem éri meg.

meg ez is mekkora bullshit, hogy "pályakezdő = sz.rt se tud, így sz.rt se érdemel" - 5 év képzéssel és 2 diplomával a hátam mögött nem érzem, hogy useless volnék a szakmai terepen. az csak egy technikai issue, hogy konkrét dolgokat még be kell tanulni bizonyos munkakörökhöz, de ettől még ugyanúgy jár a megfelelő bánásmód...

(ahh, pláne itt, ami tulképp szalagmunka, és mostmár aztán tényleg a legkevésbé sem minőségi, ráadásul.)

és nem, nem normalizálom azt se, hogy a mi szakmánkban híresen bántalmazó és hierarchikus, piramisjáték-rendszerű a (mesterdiploma utáni) képzési és előmeneteli rendszer. akkor se, ha ez van tényszerűen jelenleg.


utólag nagyon fáj visszaolvasni a posztot, mennyire hibáztattam és semminek-alkalmatlannak éreztem magam, mennyire összemostam ezt a csapdahelyzetet azzal, hogy én magam nem szívesen dolgozom klasszik heti 40 órázva, pedig ajj, igenis güriztem nekik, mint az állat, és az egy tök másik problémakör, az a munkámat nem teszi rossz színvonalúvá, csak a mindenmást öli meg...

ráadásul amiket visszahallottam rendszeresen, hogy milyen hibákat csinálnak mások, hát nekem az első hétben se voltak olyanok.. szóval konkrétan belekötni nem is lehetett volna igazán mibe. (nem nagyzolásból, csak hát tényleg, na.)

a mentor közölte, hogy messze én kérdeztem a legtöbbet, de szerinte ez jó volt, mert nem azért, merthogy hülye lennék hozzá, hanem pont hogy mindent is tudni és érteni akartam, mélységeiben is. erre a visszajelzésre spec büszke vagyok.


meg basszus, ahogy le akartak nyomni, a főnim, meg a főfőni a végén... engem megvédett valahogy az önismeretem és tapasztalataim, meg a mentorom-pszim-egyebeim visszajelzései, de mi van, ha egy tényleg friss pályakezdőnek mondják azt, hogy alkalmatlan? 

(ráadásul olyanok, akiknek aztán marhára nincs rálátása, nem is ez a végzettségük amúgy... de mégiscsak ők a főnökök... és igenis hat már az is, ha nap mint nap éreztetik, hogy nem vagy oké...)

még így is felmerült menet közben, hogy talán inkább az egész szakmát is magam mögött kéne hagyni, mert ha ezek az induló évek, ilyen áron nekem nem kell... no de azért nyilván még próbálkozni fogok, még ha mindenféle stádiumot végigjártam is. 

arra jó volt, hogy megtudjam, tényleg vannak határaim és ki is tudok állni értük, így vagy úgy. meg arra is, hogy lássam belőle, milyen területeket zárhatok ki a szakmából, mi nem érdekel. (függetlenül a rendszertől.) illetve kaptam újfent infót arról, hogyan működöm gyerekekkel, családokkal (képzeljétek, jól), ilyesmi feladatkörökben, tudok-e ilyen izéket írni... meg egyáltalán hogy néznek ki ezek az izék meg dolgok, mit takarnak, milyen kolléga-tipusok és motivációk vannak a szakma ezen részén, stbstb, ... szóval rengeteget tanultam.

el se hiszem, hogy az egész csak 2 hónapig tartott, több évnek tűnik még most is. medzsik.

13 megjegyzés:

  1. Én a másik oldalon állok (szülőként). Tudom, hogy nagy a nyomás, időre teljesíteni kell, egészen elképesztő időket váratnak jelenleg is, pedig azt hittem régen, hogy annál rosszabb nem lehet, ami volt. A keretösszeg, vagy a felvehető emberek száma nyilván le van korlátozva. Attól, ha egy alkalmazott a sokból lázad és nem dolgozik túlórában, nem következik a körülmények javulása, csak a többi fog többet szívni. Ha mindenki leáll a munkával, akkor is csak kirugdalnák a gárdát (ha összességében nem adnak emelést a pedagógusoknak, akkor miért javulna bármi ebben). Aki lóg (táppénz próbaidőn) azt kirúgják. Nem csak itt, mindenhol. Lehet, hogy van ellenpélda, de gondolom az ellenpélda letolta az ingyen munkát. Mindegy mit mondott a főfőnök meg a genya helyettese, ezért dobtak ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem lesz rosszabb nekik, mert folyamatosan fluktuálnak az emberek nélkülem is, ugyanis maga a vezetőség lehetetleníti el a megmaradást, szinte minden erejével.
      ellenben a szülők, de legfőképp a gyerekek szívnak leginkább, ugyanis szalagmunkában tolják a nagyrészt új, betanítatlan dolgozók a megnézését, míg el nem mennek. azt a részt is, ami nem is tartozik a szakmájukhoz, ergó semmilyen szinten nem kompetenciájuk, így lehet, hogy lesz papír, de az vagy fedi a valóságot, vagy nem... a rendes megnézés amúgy meg lett tiltva, h kilegyen papíron a dbszám, csak látszatmunkát engednek, egyedül a pár réginek van elég rutinja töredékidőben, eszköztelenül is észrevenni, ha vmit észre kell.. a szülő meg vagy rájön magától, ha nem stimmt, amit mondtak a gyerekre, miután csillió enerdzsit beletesz, vagy nem. a genyának meg vagy szimpi az adott eset és megitéli a megfelelő kedvezményeket, vagy nem, és akkor bumm, az a gyerek huzamosabb időre megszívta. vagy erőszakos a szülő, hogy tegyünk úgy, mintha minden oké lenne, aztán a főnökség szembemegy a szakmaisággal, csak ne csapkodja az asztalt, és akkor bumm, a gyerek szintén jó időre megszívta.

      na ne mondd nekem, hogy ez így oké.

      ó, igen, és a kamuról ugyan honnan tudták volna, hogy kamu? persze ha itt most elolvassák, tudni fogják, de amugy? nagyobb volt rá az esély, hogy igaz.
      mint mondtam, nagyon a határán álltam, h lebetegedjek tényleg, már rémes állapotban voltam fizikailag, ami akkor méginkább rosszkor jött volna, ugyanis ide egyel kevesebb olyan nap jutott, ahol elmaradást okozott ez az esetekben, mint bármikor később.
      ha nem tartok szünetet, szerintem valszeg még több időre dőltem volna le lábról, ill a tempót is tovább tartott volna felvenni ujra... már teljesen lehetetlen, mindenben a minőségi munka rovására menő rendszert alakitottak ki, és még olyan is ment el, aki pedig xtrán kivételezett helyzetben volt...

      Törlés
    2. különben meg mindenkinek van joga táppénzre menni ugyanúgy próbaidőn is.
      a munkáltató persze elküldhet, ezért is, másért is, a szemed szinéért is. elküldhet tp nélkül is, és megtarthat tp-vel is.

      kompenzálatlan túlmunkát viszont nem várhat, akkor se, ha létszámstop van. ebédszünetet meg törvényi kötelessége adni. (nálunk pl heti 2-3 nap nem adtak.)

      ezt a nagy a nyomást, időre teljesítést nem értem - itt már nem arról van szó, h keményen kell dolgozni, hanem h rabszolgamunkában kéne...

      és az a családoknak se jo, ha fenntartjuk ezt a rendszert, bár ez nekem a magamért kiállásról szólt elsősorban, de akkor sem.

      Törlés
    3. de hogy tényleg, ez a tp próbaidőn (vagy bármikor) = lógás, ez számomra teljesen érthetetlen címkézése a tpnek... lógás az munkaképes időszakban, munkaidőben tud lenni csak.

      Törlés
    4. Az első névtelen kommenthez: szintén érintett szülő vagyok; de szerinted ez tényleg rendben van így? Hogy 40 óra munkát kell végezni éhbérért meg 20-at adminisztrálni ingyen? Ettől lesz színvonalas az ellátás? Vagy tapsikoljunk azoknak, akik ezt valami (vélhetően külső ok - nincs más) bevállalják? Szerintem akivel így bánnak a munkahelyén, annak mindnek fel kellene állnia (és igen, gondolok itt pl minden pedagógusra, akikkel most konkrétan feltörölték a padlót), máskülönben soha nem lesz érdemi ellátás az érintett gyerekeknek; és normális munkakörülmények az ott dolgozóknak. Mindenki, aki ott van, meg benyeli ezt, az kiszolgálja és fenntartja ezt az undorító rendszert, és sajnos igen, biztos lesz Nádja helyett más, meg majd túlóráznak a maradók 30 órát a mostani 20 helyett, de tényleg el kéne jutni egy töréspontig, amikor elég.

      Törlés
  2. Szia Nádja! Régóta olvaslak és szerintem jól csináltad: ha 40 óra van a szerződésedben, akkor az 40 óra és kész. Azért senki nem kérhet számon, hogy ingyen nem vagy hajlandó dolgozni. Olvasva erről a munkahelyről szóló posztjaidat meg átjön, hogy mennyire toxikus környezet volt, és szerintem jól tetted, hogy eljöttél onnan. Voltam hasonló helyzetben, és nálam is ugyanez volt, hogy már fizikálisan kezdtem tönkremenni benne. Végül felmondtam úgy, hogy nem volt még képben más, de azóta is életem legjobb döntésének tartom, mert akkor sose találtam volna meg a jelenlegi munkahelyem, amit imádok. Kitartást kívánok neked és sok sikert az álláskereséshez! Egy olvasód :)

    VálaszTörlés
  3. köszönöm! már egész lehozott az életről, h az egy szem kommentelő mindezt elfogadandónak gondolja ..

    nádja

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a szuloknek, akik allampolgarok, szavazati joggal, kellene kikenyszeriteni a valtozast. martirkodassal fenn lehet tartani a rendszert egy darabig, latszolag, de mindenkinek nagyon rossz. rengeteg penzt vettek ki innen meg az egesz oktatasbol, sirni tudnek, de inkabb mar nem is pazarlom erre az energiaimat. jol tetted, hogy vigyaztal magadra es otthagytad oket.

      Törlés
    2. Na ne viccelj, szerinted a logos kollegak (mert igen aki kamubol ment tappenzre az log es tappenzcsalo) hozzak majd a megvaltast erre a rendszerre? Es hogy vigyazott magara, ugy hogy kirugatta magat egy olyan helyzetben amikor nagyon szuksege lenne arra hogy el tudja tartani onmagat? Pl miert nem lehet allast keresni mielott hulyesegeket csinalok es kirugatom magam? Aki martirkodik talan epp allast keres mashol, vagy lehet hogy ot nem tartja el a pasija. ;)

      Törlés
    3. ja kérem, ha elmondom az orvosnak, h mennyire kivagyok, milyen állapotba kerültem, ugyanugy kiírt volna. csak túl fáradt voltam, nem volt kedvem a kicsit macerásabb úthoz - de valóban, sokkal tisztább ügy lett volna, most, hogy már újra van egy rendesen használható agyam, jobban át tudom gondolni, és azt választanám.

      a többi részemről no comment.

      Törlés
    4. a mentalis kimerules nem logas.

      Törlés
    5. Tappenzcsalo, wow. Amugy tenyleg, a legnagyobb csavar tappenzen lenni, 60% fizuert! Most, hogy igy mondod, egeszen megjott a kedvem hozza 🤦‍♀️. De amig ezen elmelazunk, azert gondoljunk mar bele abba, hogy mi az a szituacio, amikor valaki INKABB elmegy tappenzre (60% fizu, etc), mint barmi mas. Es jah, hat van olyan, hogy valaki ugy kimerul, hogy nem tud elobb masik melot keresni es utana felmondani. Azert mert te meg en igy csinalnank, attol meg letezo problema, hogy mas meg nem. Empatia? Hm?

      Törlés
  4. Az az igazság, hogy a mai magyar viszonylatban sajnos nincs abban semmi meglepő, hogy valakit kirúgnak, ha próbaidő alatt tâppénzre megy, vagy nem áll be a sorba ingyen túlmunkázni.
    Sanos a leírtak alapján szerintem ez teljesen várható volt. Félre ne érts, nem azt mondom, hogy ez jó így. Teljesen érthető lett volna, ha az első hét után keresel mást és eljössz. (Én is alig két hónapot voltam hasonló okok miatt az előző munkahelyemen, még a próbaidő alatt felmondtam, mert szerencsére találtam mást.) Remélem találsz hamar valami mást, jobbat.

    VálaszTörlés