2017. július 21., péntek

kedves szüleim!

van saját életem, és azt élem. a saját elképzeléseim szerint, azt, amit sikerül kihoznom belőle. nem másokét, nem a tieteket. az időmmel, energiámmal, tulajdonommal én rendelkezem, mindig mindenről szabadon eldönthetem, hol áll a fontossági sorrendemben, és annak megfelelően cselekedhetek.

tehát a saját életem, az igényeim, szükségleteim mindig is elsőbbséget fognak élvezni. magamnak a saját testi-lelki jóllétem lesz a legfontosabb, a felelősségteljes öngondoskodás jegyében:

az, hogy eleget pihenjek, aludjak, ki tudjak kapcsolódni, feltöltődni,
hogy elég időt töltsek a fontos kölcsönös kapcsolataim ápolásával, vagyis a párommal (hisz ha jól alakulnak a dolgaink, ő alkotja majd a családomat, mindenki más pedig "csak" a rokonsàgunk lesz, ha nem jól, akkor valaki más, de mindig is a mindenkori párom), a barátaimmal (akik a választott "családom", a mindennapjaim meghatározó szereplői),
sőt, a munkám is, a céljaim megvalósítása is,
és a saját otthonom ügyei, rendezettsége, még a mosás-főzés-takarítás is,

és csak ezután jön a hozzátok rohangászás, csak ha ezek rendben vannak. (de a ti dolgaitokért, jóllétetekért akkor se leszek felelős, sose.)


ha úgy adódik, és lesz gyerekem, nyilván az ő testi-lelki jóllétéért is én felelek majd, átalakítja a fontossági sorrendet és rendszert - de ez azt is jelenti, hogy ő is "beelőz" majd titeket, nyilván.


ha kell segítség, oké, ha tudok - de a prioritást akkor is én ítélem meg, én látom, tudok-e, belefér-e.

ugyanígy: bármikor mondhatjátok, hogy nem tudtok/akartok pénzt, segítséget adni, nem értek rá, ebben meg nektek van szabad döntési jogotok.


viszont ha adtok, ha segítetek bármit is, akkor se várhatjátok cserébe, hogy ne a saját életem legyen az első,

konkrétan semmi olyat, amit amúgy nem adnék.


ha nem segítetek be többé, elfogadom, hiszen a ti időtökkel, pénzetekkel, energiátokkal ti rendelkeztek.

de ugyanígy az enyémmel meg én.

ígérem, hogy tiszteletben tartom a döntéseiteket, és a kizárólagos döntési jogotokat mindezekben,
viszont ugyanezt természetesen elvárom visszafele is.


ki-ki a saját életéért kell a felelősséget vállalja, deal.




#ámen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése