2016. február 8., hétfő

mizu a tervvel

immár kb tizedszer kezdtem beszámolót írni, mit is csinálok amúgy, hogy áll a terv, az o-projekt, a fitness bérlet... de valahogy nem jó, nem akarom ezt így közszemlére tenni, túl össze-vissza, túl hosszú.
jelenleg egyébként az alapozásnál járok, mert akárhonnan nézem, ezt nem lehet megúszni. (stabil, rutinokkal megvasalt váz nélkül megette a fene az egészet.)


olyan fantasztikusan izgalmas dolgokat képzeljetek, mint pl a mikor mit érdemes vásárolni, enni, főzni. milyen tipusú kajákat vigyek a melóba, hogy meg is egyem őket. 
(legyen könnyen szállítható és fogyasztható, elég hozzá egy kanál/villa, vagy legyen kézbe fogható, harapható darabokból, ne maszatoljon/potyogjon. ne legyen szagos. legyen sokszor újramelegíthető. legyen többféle, édes is, sós is, gyümölcs/zöldség és reggelinek való is. legyen olyan, amit szeretek. amit otthon is meg tudok főzni. és meg is vagyok hajlandó főzni. és nem veszi el a fél napot. amihez nyúlhatok, ha hirtelen leesik a vércukrom a kávé miatt, de nincs időm elmenni a hűtőig se. ami kitart két napig. legyen helyette B terv, ha mégse sikerül megfőzni. - csupa olyan megoldandó apróság, amin eddig még sose gondolkodtam. mivel mindig volt ebédszünetem, vagy büféből kajáltam, vagy mittudomén. ha meg nagyon elbaszcsiztam, nem ettem, nagy dolog... na ez mostmár nincs.)

ennek része, hogy elég normálisan eszem tavalyhoz képest. (sok-sok vállonveregetés, öröm-boldogság...) messze nem jó még, de sokkal jobb, mint volt. persze azt is nézem, mitől nem szoktam enni mégse, és ezt a hatást hogy lehet kiküszöbölni.
nem kizárt, hogy lesz visszaesés, de és? majd újra fölveszem a fonalat... (tanulom a nem-pánikolást is.)

ja, a főzésnek azon a szintjén járok, ahol még a kudarctűrés a cél. csak semmi szakácskönyv. egyelőre örülök, hogy valami eszembe jutott, és valamit megvalósítottam belőle, és többé-kevésbé ehető lett. (csütörtökön elrontottam egy rakott-krumplit. ne kérdezzétek...) 

hasonló ilyen még: 
a szobám nagyjából mindig rendben legyen. időben mossak, húzzak ágyneműt, cseréljek törölközőt. mikor mivel kéne hajat mosni, hogy sose kelljen zsíros hajjal feszengenem sehol, és ne pattogjon ki az arcom a koszos hajjal érintkező párnahuzat miatt. hogyan legyen minél kevesebb pattanásom (hajmosás, párnahuzat, ne tapizzam az arcom, ne támasszam a fejem a kezemre, ne igyak alkoholt, vegyem észre, mikor szükséges nap közben is áttörölni a bőröm/megmosni az arcom, ne sunnyogjam el az arclemosó/bőrradír használatát, legyen ritka a csak cicamosdás, stb...). eleget szellőztessek. ne csináljam szünet nélkül egyhuzamban ugyanazt túl sokáig. időnként tornáztassam meg a szemem. akkor netezzek, amikor nem borít meg semmit. igyekezzek eleget inni/ bevenni a vitamint/ akármi.
mennyi idő kell a reggeli készülődésre. miket kell feltétlen megcsinálni. mi az, amit sose szabad akkorra hagyni... mitől alszom el hamar. mitől alszom jól. mit tegyek, ha keveset/rosszul aludtam.

ezek így, a teljesség igénye nélkül. (van még legalább háromszor ennyi.) párhuzamosan. minden, aminek muszáj jól mennie, hogy ne álljon a nagyobb volumenű dolgok útjába. minden, ami épp feltűnik. 

tulajdonképpen életmódváltásban vagyok, kísérletezősen, kitapasztalósan. csinálgatom, alakulgat, van ami jobban, van ami kevésbé, elvagyok.
(egy nagy játszótér az életem, jeee.)

a másik, hogy rendre igyekszem végiggondolni, mik a hosszabb távú célok, mit tervezek idénre, mit lehetőleg még február-márciusra... 
foglalkozom mindenféle programötletekkel is, magamnak is, másokkal is, nagyrészt listaírós szinten, de már most látom, mennyire jó felé tapogatózok, és előre örülök nekik. (még top secret kategória.)


plusz nekem is van heti/napi listám, csak én kihúzogatok. egyelőre nincsen hozzá normális rendszerem, se ilyen szép design, de legalább csinálom. nagyon jót tesz. ezt is igyekszem felfejleszteni. korábban Viánál láttam hasonlót, de nekem azok túl cukormázasak. (mondjuk maga az oldal is sokszor, egyéni ízlés kérdése, ettől függetlenül nagyon sok dologban egyre gondolunk, illetve rengeteg hasznos és szemléletformáló ötletet lehet találni nála. must have, akkor is, ha nem minden jön be tőle. ha szerelem lesz, pláne...)



hát tessék. nem színes-szagos, de ég és föld az életminőségem pölö a tavaly nyárhoz képest, úgyhogy ezer százalékban biztos vagyok benne, hogy ez kell... apróságok. rugalmasan kezelt kísérletezgetés. szigorúan teljesítmény kényszer nélkül. csakis magamért. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése