2015. április 26., vasárnap

őrizni kell tőlem a rendet?

tegnap ültem kint a ház sarkán (mert hogy a ház egyik sarkán lehet, mert kicsit lejjebb van az utcaszint, és sokszor odasüt a nap, és egy parkos részre látni, szóval inkább ott dohányzom, mint a másik oldalt, ahol a kuka is van, aztán mindig átsétálok kidobni a csikket),

sötét volt és késő, tényleg csak kiszaladtam egy cigire.

és ahogy bambultam, megállt mellettem egy sima fehér kocsi és kiszállt két rendőr. ez így még önmagában nem olyan furi, de hogy miattam, az már azért...

hány éves a hölgy? - ez volt a nyitókérdés. semmi magyarázat, semmi semmi.

reflexből visszakérdeztem, hogy mért?, de végül ők nyertek. (egyenruha, ellentmondást nem tűrő határozott kérdezgetés.)

személyi persze nem volt nálam, de mondtam, hogy mivel történetesen a saját nappalim ablaka előtt ülök, szívesen beugrom érte. kérdezgettem, hogy mi ez, ők mondogatták, hogy "elnézést, de olyan fiatalnak tűnik a hölgy", de ha már kiszálltak, akkor le kell folytatni az eljárást.
Elmondatták háromszor a születési dátumom, bepötyögték egy kütyübe, a nevem is meg az anyám nevét, majd köszöntek és elhúztak.


azóta se értem: most akkor mi volt ez?

egy szimpla igazoltatás? (sose igazoltattak még eddig random.) de mért? minek? unatkoztak? vagy meg akartak büntetni valamiért, csak nem jött össze? mit mondanak, ha történetesen nem 28, hanem 17 vagyok? egyáltalán igazi rendőrök voltak ezek? elvittek volna, ha nem ennyi vagyok, vagy ha nem mondom, hogy a saját ablakom alatt ülök? vagy a fiatalkorúakat megbüntethetik, ha dohányoznak? vagy épp ellopták az adataimat? vagy azt hitték, kurva vagyok? vagy he? 


teljesen jellemző (és részemről szomorú), hogy váratlan szitukban nádjácska zavarba jön, belül lesokkolódik, és mire képes lenne reagálni, a megfelelő kérdéseket feltenni, a megfelelő hangot megütni, hopp, a pillanat már elmúlt... van bennem egy jóadag naivság is mellé, szóval nem mindig tudom eldönteni, mikor kell észnél lenni.

de hogy indoklás nélkül, a semmiért kiszálltak hozzám egy civil kocsiból... nem mondom, hogy kétségbe estem, mert hát cukifiú ott ült bent az ablak túloldalán, elég lett volna csak ordítanom, de na.

jó hír viszont, hogy még mindig 20 év alattinak néznek... vagy prostinak? nem értem én ezt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése