2017. február 21., kedd

véleményeznétek?

az van, hogy a növénykéim élnek, de.
szerintem a földdel lehetett valami, mert az átültetés óta tele vagyunk muslincákkal*. (és nem fogynak el!)

a cserepek jelenleg két helyen tömörülnek a fény miatt: a konyhapulton meg az ágyam melletti komódon. na most gondolhatjátok, milyen jó minden reggelt úgy indítani, hogy kinyitom a szemem és legalább egy musli ott cirkál az arcom előtt... és hessegethetem akármennyit, rendre belecsikland még az orromba, szemembe is... (persze lehet, büdös is vagyok.)

szóval: lehet ezzel valamit csinálni szerintetek? volt már valakinek hasonló?


nem életem problémája, de azért zavaró.

(*: no jó, nyilván mindig csak pár darab van a virágok körül, de azok grr.)




ill. elmesélném, hogy a calatheám milyen aranyos. mikor vettem, nem tudtam azon jó szokásáról, hogy éjjelre összezárja a leveleit. mivel főleg a pasinál aludtam, eleinte csak annyi tűnt fel, hogy látványosan hajlik a fény fele, de hogy a szára nem, csak a levelek 'csuklóból', egy kb egy centis legfelső szárrészen. ez tetszett.

viszont mióta újra itthon élek, rendre a frászt hozza rám. (nevet-nevet.) mert ahogy mozog (és sokat mozog), cicereg, serceg is, keresztezik ugye egymás útját a levelek meg súrolják a falat... például fekszem félálomban a csöndben és sötétben, egyedül az egész lakásban, és hirtelen mintha fújnának egyet egy dezodorból.
hát néha akkorákat szoktam ugrani még most is...

aki izgalomra vágyik, vegyen egyet és tegye az ágya mellé, falhoz, a siker garantált. (méghogy a szobanövények unalmasak...)

5 megjegyzés:

  1. nem lehet, hogy sokáig van víz alatta vagy sok vagy nemtom...
    (remek segítség volt, bocsibocsiiii :) )

    a növény meg :O

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. közben kiderült, h jófele kapisgáltál a nedves talajjal :( de annyira nem tudom kiszárítani, hogy segítsen...

      mert hogy ezek tőzeglegyek, nem muslincák, ami baj. (sírok.)
      valószínű, tényleg a virágföld volt fertőzött (ez milyen gáz már), mert azelőtt sosem voltak.

      Törlés
    2. hogyhogy nem tudod kiszárítani annyira? Ha ritkábban locsolod? nálunk is voltak ilyen kis bosszantó jószágok, aztán valahogy elfogytak(kézi segítséggel...)

      Törlés
    3. hát mert már teljesen elfekszenek víz nélkül (nem a dögök miatt, de tesztelve), a kis izék mégse pusztulnak ki :/

      am most ez lesz, vízmegvonás alulról locsolással kombinálva, meglátjuk.

      (kézi segítség? te el bírod kapni őket? woww! nekem túl picik és gyorsak a setét kis lakásban v nem tudom :D)

      Törlés
  2. nagyon enyhén szappanos víz... utálják a kis dögök

    VálaszTörlés